Τοπικά

O Πέτρος Βαφίνης για την κήρυξη του Δήμου Αλοννήσου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρία


Σε ανακοίνωσή του ο τέως δήμαρχος Αλοννήσου αναφέρει:

Όταν ένας Δήμος ζητά να κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για οποιονδήποτε λόγο, οφείλει ταυτόχρονα να ανακοινώνει συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής.
Στην περίπτωση του Δήμου Αλοννήσου, η κήρυξη ζητήθηκε λόγω της λειψυδρίας. Αυτό που έπρεπε, λοιπόν, να πράξει η Δημοτική Αρχή ήταν, την ίδια στιγμή, να ανακοινώσει μέτρα για τον περιορισμό της ενδεχόμενης σπατάλης νερού, αλλά και πρωτοβουλίες για την ορθολογική και χρηστή διαχείρισή του.

Συνεπώς, γεννώνται εύλογα και σοβαρά ερωτήματα που απαιτούν σαφείς απαντήσεις:
Γιατί δεν προχωρήσατε στην υλοποίηση της απόφασης ένταξης της χρηματοδότησης για την προμήθεια μονάδων αφαλάτωσης,  η οποία εγκρίθηκε στις 31.12.2025;
• Γιατί αφήσατε να χαθούν έξι (6) ολόκληροι μήνες;
• Γιατί περιμένατε το καλοκαίρι του 2026 για να ζητήσετε την κήρυξη του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης;
• Γιατί δεν λάβατε κανένα μέτρο για τη χρηστή διαχείριση του νερού;
• Πόσο λιγότερο νερό διαθέτει σήμερα ο Δήμος σε σχέση με το 2025;
• Υπάρχει  ή όχι μικρότερη απώλεια νερού σήμερα σε σχέση με τα έτη 2024 και 2025, δεδομένου ότι το έργο αντικατάστασης των εσωτερικών δικτύων ύδρευσης έχει ολοκληρωθεί κατά περίπου 80%;
Μήπως πίσω από όλα αυτά κρύβεται η πρόθεση προσφυγής στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης ενός ιδιαίτερα μεγάλου ποσού, ύψους 780.000 ευρώ, όταν το ανώτατο όριο για προμήθειες μέσω διαπραγμάτευσης ανέρχεται στις 60.000 ευρώ;
Κατά τη συνάντηση ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο, ένας πολίτης έκανε λόγο για «μαϊμουδιά». Ίσως τελικά να μην είχε άδικο.
Εμείς, πάντως, συνεπείς στον θεσμικό μας ρόλο, θα παρακολουθούμε κάθε στάδιο της διαδικασίας.
Είμαστε υπέρ του συγκεκριμένου έργου, όπως και κάθε έργου που είναι πραγματικά χρήσιμο για τον τόπο μας, αρκεί να υλοποιείται με διαφάνεια, νομιμότητα και σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον.
Επειδή ακούγεται συνεχώς ο ισχυρισμός ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν έκανε τίποτα για το πρόβλημα της ύδρευσης, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε τα εξής:

Κατά τη διάρκεια της θητείας μας υλοποιήθηκαν, δρομολογήθηκαν ή εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις για έργα ύδρευσης συνολικού ύψους άνω των 8 εκατομμυρίων ευρώ, μεταξύ των οποίων:
• Σύστημα τηλεελέγχου, τηλεχειρισμού και ελέγχου διαρροών του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Αλοννήσου, προϋπολογισμού 3.029.320 €, μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης».
Το έργο είναι σε εξέλιξη.
• Έργο αντικατάστασης των εσωτερικών δικτύων ύδρευσης στους οικισμούς Πατητήρι, Νέος Οικισμός, Βότση και Χώρα Αλοννήσου, προϋπολογισμού 4.070.228,26 €, επίσης μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης». Το έργο είναι σε εξέλιξη.
• Ανόρυξη νέας γεώτρησης στη θέση «Τσολιά Λάκα», προϋπολογισμού 123.469 €, με χρηματοδότηση του Υπουργείου Εσωτερικών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.
• Κατασκευή δικτύου ύδρευσης από τα Γιάλια έως τον Προφήτη Ηλία, προϋπολογισμού 71.000 €.
• Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης από τον Προφήτη Ηλία έως τον Γεωργικό Συνεταιρισμό, προϋπολογισμού 144.000 €.
• Λειτουργία μονάδας αφαλάτωσης από το 2016, με δυνατότητα παραγωγής 600 έως 800 κυβικών μέτρων νερού ημερησίως κατά τους θερινούς μήνες, με αυτοχρηματοδότηση.
• Κατασκευή δικτύου μεταφοράς νερού από τον Προφήτη Ηλία έως τη Χώρα Αλοννήσου με ίδια μέσα του Δήμου.
• Εκπόνηση μελετών, αδειοδοτήσεων και πλήρους φακέλου για το έργο κατασκευής δικτύου ύδρευσης στους οικισμούς Καλαμάκια, Στενή Βάλα και Άγιος Πέτρος, προϋπολογισμού 1.103.930 €, το οποίο κατατέθηκε για χρηματοδότηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος το 2022.
Παράλληλα, παραδώσαμε ολοκληρωμένο φάκελο με τις απαραίτητες μελέτες για τις συμπληρωματικές εργασίες που απαιτούνται  προϋπολογισμού 1.000.000 ευρω περίπου για την ολοκλήρωση της λιμνοδεξαμενής, παρότι το έργο ανήκε εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, κ. Πέτρος Βαρελίδης, έχει τονίσει πως πριν από την εγκατάσταση νέων μονάδων αφαλάτωσης προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στον εκσυγχρονισμό των δικτύων ύδρευσης, καθώς σε πολλές περιπτώσεις χάνονται έως και το 60% των υδάτων λόγω διαρροών.
Ακριβώς γι’ αυτό επενδύσαμε στην αντικατάσταση και τον εκσυγχρονισμό των δικτύων ύδρευσης, ένα έργο που η τότε αντιπολίτευση και νυν δημοτική αρχή δεν στήριξε με την ψήφο της.
Χωρίς αυτό το έργο η Αλόννησος δεν θα είχε καμία τύχη χρηματοδότησης για μονάδες αφαλάτωσης.
Τα στοιχεία είναι συγκεκριμένα και καταγεγραμμένα. Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι απλό:
Ποια αντίστοιχα έργα έχει υλοποιήσει η σημερινή δημοτική αρχή μέχρι σήμερα για την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος του νερού;
Αφήστε, λοιπόν, τις άκυρες ανακοινώσεις και τα περιττά δελτία Τύπου και ασχοληθείτε ουσιαστικά με τα πραγματικά προβλήματα του νησιού.



Source link

sporadesnews
the authorsporadesnews